[spoiler]

پلاگین

[/spoiler] سوئدی ها در صدر مهارت بر زبان انگلیسی در دنیا - زیر آسمان سوئد
X
تبلیغات
رایتل
پنج‌شنبه 16 آبان‌ماه سال 1392 @ 20:31

سوئدی ها در صدر مهارت بر زبان انگلیسی در دنیا


زیر آسمان سوئد:
بر اساس تازه ترین مطالعه تحقیقاتی سازمان بین المللی تحصیلی EF -که به مدت 6 سال ( از سال 2007 تا سال 2012 میلادی) بر روی بیش از 5 میلیون فرد در 60 کشور مختلف غیرانگلیسی زبان دنیا در قالب یک آزمون آنلاین زبان انگلیسی صورت گرفته است،کشورهای سوئد،نروژ،هلند،استونی،دانمارک،اتریش و فنلاند به ترتیب در رده های اول تا هفتم برترین کشورهای دنیا قرار گرفتند که مردم آنها از بالاترین میزان آشنایی و تسلط به زبان انگلیسی در حد "عالیVery High Proficiency برخوردار هستند.این در حالیست که در رده بندی سال گذشته همین سازمان،نروژ در صدر و سوئد پس از کشورهای هلند و دانمارک در رده چهارم جدول جای داشت.
کشورهای لهستان،مجارستان،اسلوونی،مالزی،سنگاپور،بلژیک،آلمان،لاتویا،سوئیس و پرتغال در رده های بعدی فهرستی قرار گرفتند که مردم این کشورها از میزان آشنایی و تسلط بر زبان انگلیسی در حد "زیاد" High Proficiency برخوردار هستند.

کشورهای اسلواکی،آرژانتین،چک،هندوستان،هنگ کنگ،اسپانیا،کره جنوبی،اندونزی،ژاپن،اوکراین و ویتنام به ترتیب در طبقه بندی کشورهای با میزان آشنایی و تسلط بر زبان انگلیسی در حد "متوسط" Moderate Proficiency قرار گرفتند.

کشور "ایران" با روندی نزولی نسبت به رده بندی سال گذشته در رده 42 ام فهرست امسال و پایین تر از کشورهای
اوروگوئه،روسیه،ایتالیا،تایوان،چین،فرانسه،امارات متحده عربی،کاستاریکا،برزیل،پرو،مکزیک و ترکیه در بین کشورهای با میزان مهارت بر زبان انگلیسی در حد "ضعیف" Low Proficiency  قرار گرفت.

نتایج تحقیقات بخوبی نشان می دهند که میزان مهارت زبان انگلیسی لزوما با سن شروع آموزش زبان انگلیسی در سطح مدارس ابتدایی مرتبط نیست. بطور نمونه بین سالهای 1994 تا 2000 میلادی در هلند و دانمارک،بچه ها از سن 10 تا 12 سالگی شروع به آموزش زبان انگلیسی و گذراندن دروس انگلیسی نمودند در حالیکه در ایتالیا و اسپانیا،این آموزش برای بچه ها از سن 8 تا 11 سالگی آغاز شد اما نتایج نشان می دهد که درحال حاضر کشورهای ایتالیا و اسپانیا از سطح مهارت پائین تری به نسبت کشورهای دانمارک و هلند برخوردار هستند.در واقع،نتایج تحقیق نشان می دهد که سطح مهارت زبان انگلیسی به عوامل دیگری هم بستگی دارد.

برخی از این عوامل اینها هستند:روش و کیفیت آموزش و تحصیل در مدارس،تعداد ساعات آموزش و در معرض بودن دانش آموزان در فضایی که زبان انگلیسی در آنجا صحبت می شود،تعداد برنامه های تلویزیونی با زیرنویس انگلیسی،تعداد سینماهایی که در آن فیلمها با زیرنویس انگلیسی نمایش داده می شوند،دوبله نشدن فیلمها،انتشار روزنامه ها و رسانه های انگلیسی زبان،وجود سایت های خبررسانی به زبان انگلیسی،وجود رشته هایی که به زبان انگلیسی در سطح دانشگاهها تدریس می شود،انتشار کتب،مقالات علمی و آموزشی و مجلات به زبان انگلیسی و...


برای دریافت و مشاهده فایل گزارش کامل این تحقیق به اینجا مراجعه کنید.


پیوندهای مربوط:

سایت سازمان بین المللی تحصیلی EF

رده بندی در سال 2012 میلادی


برگردان،تنظیم و نگارش: علی مهدی پور


*درصورتی که قصد لینک این صفحه را دارید،از نوار تولبار بالای صفحه به کل مطلب لینک کنید.لطفا مطالب را بدون ذکر منبع در جایی کپی نکنید.هرکدام از ما با رعایت حقوق نویسنده می توانیم به غنای فرهنگ کپی رایت در ایران کمک کنیم

نظرات (1)
parwiz khuram ||
پنج‌شنبه 16 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 21:25
اگر امکان دارد در ارایه امار و ارقام پژوهش های که صورت میگرد در پهلوی نام ایران بزرگ نام از افغانستان هم بگیرد ممنون شما خواهم بود.
بنده یکی از طرفدارن صحفه پرمتوای شما هم و هر ازگاهی مطالب جالب تان را مطالعه میکنم .
امتیاز: 0 0
پاسخ:
درود دوست من
در این مطلب کشور افغانستان جزو 60 کشور بررسی شده قرار نداشت و بهمین خاطر نامی هم از آن برده نشد.می توانید گزارش را چک کنید.ایران و افغانستان دو کشور دوست و همسایه هستند و تمامی افغانها برای ما محترم هستند.سپاس از توجه و مهر شما.پیروز باشید
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
نام :
ایمیل :
وب/وبلاگ :
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد

تمام حقوق این وبلاگ و مطالب آن متعلق به زیر آسمان سوئد می باشد