زیر آسمان سوئد
زیر آسمان سوئد

زیر آسمان سوئد

شرایط و نحوه اقدام برای مهاجرت کاری و زندگی در آلمان(BlueCard)

خواننده گرامی: این وبلاگ غیرفعال شده است.درصورت تمایل می توانید از مطالب سایت "زیرآسمان نروژ" در اینجا دیدن نمایید.

نظرات 76 + ارسال نظر
مهدی یکشنبه 8 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 01:23

ممنون از زحمات شما
دوستانی که مثل من روزانه دنبال اطلاعات آلمان هستند میدونند که این مطالب چقدر کمک میکنند

سپاس مهدی عزیز

khashayar یکشنبه 8 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 08:10

با درود آیا با مدرکی مثل pmp هم می توان درخواست داد

درود دوست من
بنده اطلاعی از جزئیات مدرکهای تحصیلی ندارم اما بهتر است از خودشان جویا شوید.پیروز باشید

khashayar سه‌شنبه 10 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 09:00

با سپاس از پاسختان

عابد پنج‌شنبه 12 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 12:50

سلام

من کارشناسی ارشد دارم. می خوام بدونم باید مدرک کارشناسی رو هم برای ارزیابی یفرستم ZAB؟
آیا هم کارشناسی هم ارشد رو باید 200 یورو بدم یا با همون 100 یورو جفتش رو ارزیابی می کنند؟
پرداخت رو نمی شه اینترنتی انجام داد؟

درود دوست من
لطفا مطلب را دوباره مطالعه کنید.این وبلاگ تنها اطلاع رسانی می کند و هیچ اطلاعات دیگری از جزئیات این طرح ندارد.پیروز باشید

مجتبی پنج‌شنبه 26 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 08:28

هزاران درود
من تازه با بلاگ شما آشنا شدم. حدود 1 سال هست که دنبال یک راهی هستم که به آلمان برم و تقریبا ناامید شده بودم.اما بلاگ شما پنجره امیدی به روی دنیای من باز کرد.
واقعا ازتون ممنونم.
پیروز و سر بلند باشید

درود بر شما
از این موضوع واقعا خوشحالم دوست من.همیشه سربلند و پیروز باشید

[ بدون نام ] جمعه 27 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 12:23

نمیدونم توی ایران هستید یا نه اما این روزا چنین کارهایی (نگارش این مقاله برای کمک به هموطنان) از طرف ایرانیا بعیده. واقعا ممنونم ازتون

[ بدون نام ] شنبه 28 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 16:04

سلام من خیلی دنبال این سایت apply.eu توی پرتال اتحادیه اروپا گشتم ولی خبری ازش نبود، خودشم معلوم نیست به کجا وصله؟ میشه لطفا یه منبع معتبر واسش معرفی کنید که خیالمون راحت شه؟
ممنون از زحماتتون

درود دوست من
بنده بی اطلاعم و تنها این مطلب یک اطلاع رسانی کوچک بود.سایر موارد از مسئولیت این وبلاگ خارج است.تلاش کنید از طریق سایت رسمی اقدام کنید تا نگران موارد دیگر نباشید.پیروز باشید

افشین سه‌شنبه 8 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 10:26

سلام
ممنون از راهنماییاتون
میخواستم بدونم با مدرک کاردانی هم می تونیم اقدام کنیم؟

درود
بهتر است حداقل لیسانس داشته باشید

امیر پنج‌شنبه 24 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 05:43

باسلام
امکان تقاضا و گرفتن کارت آبی واسه فرانسه هم وجود داره؟ اگه میدونید خواهشا راهنماییم کنید
باتشکر

بیتا سه‌شنبه 13 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 15:33

عالی عالی ....
واقعا ممنون و مرسی

حسین دوشنبه 9 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 09:00

با تشکر فراوان اطلاعات جامع و کاملی ارائه نموده اید امیدورام همواره موفق باشید/

درود حسین جان و سپاس از مهرت
شاد و پیروز باشی

عسل جمعه 3 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 18:52

تشکر فراوان.خیییییییییلی خوب بود
یه سوال آیا میشه کسی برای کار اقدام کنه و در عین حال از دانشگاهم برای مستر اقدام کنه؟؟؟؟؟
این کار غیر قانونیه؟
سوال دوم اینکه برای اینکه واسه کار اقدام کنیم آیا براشون این مهمتره که لیسانست دانشگاه آزاد نباشه یا بیشتر به رزومه کاری دقت میکنن؟؟؟؟
لطفا جواب منو بدید ممنون

درود عسل جان
شما می توانیددر سوئد بصورت کاملا قانونی هم کار کنید و هم درس خوانید.البته برای درس خواندن در حین کار،20 ساعت در هفته محدودیت دارید.برای دریافت پذیرش از دانشگاه عوامل مختلفی موثر هستند اما اینکه مدرکتان از چه دانشگاهی باشد به اندازه اینکه معدل تان چقدر باشد و یا نمره زبان انگلیسی تان چند باشد اهمیت ندارد.برای کار هم داشتن یک رزومه خوب و قوی مهم است.معدل خوب و نمرات خوب درسی هم برای یافتن کار تخصصی موثر خواهد بود.پیروز باشید

زهره شنبه 18 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 10:54

باسلام و تشکر از سایت و اطلاعات خوبی که در اختیار ما قراردادید .اطلاعاتتون خیلی کمک کرد .من الان مدارکم رو فرستادم و منتظر نتیجه ارزیابی هستم اما با جستجو هایی که در بقیه سایتها کردم بسیار ناامید شدم همه میگن امکان پیدا کردن کار تو المان واسه ما ایرانی ها وجود ندارد اوضاع کار تو اروپا خیلی خرابه و به این راحتی به خارجیها مخصوصا ایرانی ها کار نمیدن .من مهندسی نرم افزار و طراحی وب سایت خوندم و 9 سال سابقه دارم .آیا بنظرتون امیدی به پیدا کردن کار و گرفتن بلو کارت هست؟ بازهم تشکر از شما و تلاشتون . موفق باشید.

درود دوست من
کار پیدا کردن اصولا کار آسانی نیست حالا اگر در کشور بیگانه باشد که خب طبیعتا به تلاش و همت مضاعف نیاز دارد اما برای فردی که اراده قوی داشته باشد و تلاش و پشتکار کند و امیدوار باشد،قطعا دور از دسترس نخواهد بود. همه چیز بستگی به خودتان دارد و بس.پیروز باشید

پوریا چهارشنبه 2 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 05:24

با سلام من میخواستم بدونم که مدارک دانشگاه آزاد چرا اصلا اینجا نبود ؟ من مهندسی مکانیک از دانشگاه آزاد قزوین ( باراجین ) گرفتم که جزو دانشگاههای خوبه ایرانه میشه لطف کنید جواب بدین...

درود پوریا جان
اشکالی ندارد.شما می توانید برای ادامه تحصیل در دانشگاههای رایگان نروژ اقدام کنید و یا اینکه برای گرین کارت دانمارک اقدام کنید.اطلاعات در این مورد در بخش موضوعات وبلاگ درون وبلاگ موجود است.پیروز باشی

شهرام جمعه 11 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 21:30

سلام
آیا از داخل خاک آلمان هم میشه واسه بلوکارت اقدام کرد؟

درود
گمان نمی کنم اما مکاتبه کنید شاید امکانش باشد

بهمن چهارشنبه 23 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 16:51

خیلی ممنون از اطلاعات شما

سپاس از مهر شما دوست عزیز

زهرا دوشنبه 28 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 10:27

سلام دوست عزیز
من دیشب یک کامنت براتون گذاشتم و در اون دوتا لینک که برام فرستاده بودن رو گذاشتم و اصلا حواسم نبود که اطلاعات شخصی منه.لچون زبان المانی نمیدونم و با گوگل هم نامفهوم بود براتون فرستادم.طفا اون کامنت رو بدون لینک ها نمایش بدید و اگه امکان داره پاسخ بدید.ممنونم از لطف شما

درود زهرا جان
لطفا برای جزئیات بیشتر با خودشان مکاتبه کنید و اطلاعات کامل را از خود آنها جویا شوید.این مطلب تنها بعنوان یک راهنما بود تا همگی استفاده کنند.پیروز باشید

Behnoosh جمعه 15 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 19:18

با سلام و عرض تشکر بسیار از محبت سرشارتون میخواستم ٢سوال از محضر شریف بپرسم-١.آیا برای کشور های عضو کارت ابی مثلا مجارستان از همین طریق میشه اقدام کرد؟ ٢.آیا باید هم اون١٠٠یورو بدیم برای ارزشیابی مدرک وهم اون ٢٦یورو یا میشه یکیشو بدیم برای ارزشیابی؟به وجود انسانهایی همچون شما اون هم ایرانی تبار افتخار میکنیم پیروز و سربلند باشید.

درود بهنوش جان و سپاس از مهر و محبت شما
در مورد کشور مجارستان هنوز چنین طرحی اجرایی نشده است

امیر شنبه 20 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 11:34

دوست عزیز
من فرم اولیه رابرای zab فرستادم و بعد از تایید، فرم دوم را برای من ارسال کرد که بعد از پر کردن فرم دوم و ترجمه مدارک را برایشان ارسال کردم .حالا برای من ایمیلی ارسال کرده اند که باید پیشنهاد شغلی را ارسال کنی تا مدرکت در پروسه ارزیابی قرار بگیره ، داستان چیست ممکنه مرا راهنمایی کنی.ضمنا"من در فرم اولیه ، هدف از ارزیابی را دریافت بلوکارد عنوان کردم.داستان چیست؟

درود امیرجان
اگر مطلب وبلاگ را خوب خوانده باشی،متوجه خواهی شد که مرحله دوم یافتن کار است

امیر شنبه 20 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 15:38

دوست عزیز و گرامی
هنوز ارزشیابی مدرک من را انجام نداده که درخواست پیشنهاد شغلی کرده

امیرجان
بهتر است در نامه ای آنها را آگاه سازید که شما تنها برای ارزشیابی مدارک تان است که اقدام کرده اید و برای مرحله ی پس از آن است که بایستی پیشنهاد کاری داشته باشید

امیر شنبه 20 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 15:46

در ضمن لازم به توضیح است که در فرم تک برگی اولیه که من ارسال کردم در انتهای صفحه نوشته بود قصد شما از ارزیابی چیست (نوشته بود برای آمار است و من تیک زدم برای بلوکارد)

بهتر است با خودشان مکاتبه کنید.این مطلب تنها برای اطلاع رسانی عمومی بود و بنده جزئیات بیشتری از نحوه ی رسیدگی آنها به پرونده ها و روند آن ندارم.امیدوارم که مشکلی نباشد.پیروز باشید

امیر دوشنبه 22 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 12:21

دوست عزیز همین اندازه هم که شما زحمت کشیده اید و لینک ها و مطالب را در این صفحه گذاشته اید جای بسار سپاس و تشکر دارد.پیروز باشید

خواهش می کنم دوست عزیز.همیشه شاد و پیروز باشید

امیر دوشنبه 29 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 14:23

دوست عزیز
بعد ازپی گیریهای من از طریق یکی از دوستان که ساکن آلمانه تونستم با اداره ارزیابی مدارک تماس بگیرم و اعلام کردم که من در حال حاضر پیشنهاد شغلی ندارم و فقط در مرحله اول می خواهم مدرکم را ارزیابی کنم.آنها هم اعلام کردندکه مشکلی نیست و اگر پیشنهاد کار داشتید در مدت کوتاهتری ارزیابی انجام می شد ، در غیر این صورت 4 الی 5 ماه طول می کشدو با این توصیف مشکلم خوشبختانه حل شد.
مرسی و سپاس(این را هم برای سایر دوستان گفتم که اگر با هم چنین مشکلی برخوردند، نگران نباشند)

مینا دوشنبه 6 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 14:14

ممنون از توضیحات کاملتون.

خواهش می کنم دوست عزیز.پیروز باشید

سولماز یکشنبه 12 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 14:14

سلام.
با تشکر فراوان از اطلاعات مفیدی که در این قسمت با دیگران به اشتراک گذاشته اید. چند سوال داشتم.
1. در صفحه دوم فرم برای درخواست تایید مدرک، از تحصیلات قبلی سوال شده است. این یعنی باید در مورد مدرک دیپلم بنویسم ؟

2. من نتوانستم شماره حسابی که باید این مبلغ را برای این سازمان ZAB بریزم، پیدا کنم. می تونید کمکم کنید؟

3. می تونم بپرسم چه فرقی هست بین کسی که از طریق بلوکارت اقدام می کنه و کسی که فقط یک قرارداد کاری داره و به وسیله این قرارداد ویزا می گیره و می آد ؟

مرسی از توجهتون.

درود سولماز جان
لطفا پرسش هایتان از سایر جزئیات اقدام را از خودشان بپرسید.بنده هم از اطلاعات داخل سایت استفاده کردم و برای اطلاع رسانی عمومی آن را منتشر کردم.اطلاعات بیشتری ندارم.پیروز باشید

محمد جمعه 1 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 20:16

با عرض سلام و خسته نباشید ببخشید اسم بعضی دانشگاهها اصلا تو لیست نیست تابش فهمید اصلا قابل ارزشیابی هست یا ن میش راهنمایی کنید چکار باید بکنم

درود دوست من
دانشگاههایی که در لیست نیست متاسفانه مدرک آنها قابل ارزشیابی نیست

محمد جمعه 1 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 20:34

ببخشید من مدرکم از دانشگاه علمی کاربردی کجا باید دنبالش بگردم ببینم اعتبار داره یا ن تو سایت چیزی نبود توضیحات شماهم کامل نبود تا بفهمم چکار باید بکنم

حمید رضا یکشنبه 3 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 20:50

سلام
ببخشید یه سوال دارم این دعوتنامه کاری حتما باید از آلمان باشه و سوال دوم اینکه میشه بعد از ورود به آلمان کار دیگه ای بجز کار ذکر شده در دعوتنامه کاری انجام داد؟ مثلا دعوتنامه در رابطه با قرارداد کار حسابداری باشه و بعد از ورود به کار دیگه ای مشغول شد ؟

درود
پیشنهاد کاری باید از سوی یک کارفرما در آلمان باشد.پس از ورود می توانید شغل تان را تغییر دهید

حمید رضا یکشنبه 3 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 21:02

یک سوال دیگه هم داشتم : مدرک غیر درسی هم اگر باشه با تاییدیه از یکی از موسسات آلمان به اسم NOBEL در روند کار به درد می خوره ؟
با سپاس

درود دوست عزیز
اطلاعی ندارم

محمد دوشنبه 4 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 19:59

ببخشید مدرکهایی که در لیست نبودن و غیر قابل ارزش و اونهایی هم که ارزشیابی شدن و جوابشون نه بود به ارزش مدرک باید چکار کنن از پیشنهاد کار یا مهاجرت در بیان یا میگن بیا ولی باید از جایی که ما میگیم دوباره درس بخونین ممنون میشم اگه این سوالم جواب بدین چون شاید کمتر کسی به ذهنش برس تکلیف ما این وسط چ میش

درود محمد جان
اطلاع خاصی ندارم

hamid reza چهارشنبه 6 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 22:02

حتما لازمه که زبان آلمانی بدونیم یا در حد مکالمه باشه کافیه؟
میشه اونجا رفت کالج و از ایران بدون تسلط کامل به المانی مهاجرت از این طریق کرد؟
یعنی منظورم اینه که تسلطمون در حد مکالمه باشه و بیایم اونجا و بریم کالج زبان
مرسی

goli سه‌شنبه 12 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 06:37

سلام دوست عزیر. واقعا" ممنون از اطلاعات جامعی که قرار دادید. من طبق روالی که نوشتید فرم زاب رو پر کردم. یک فرم کاملتر به ایمیلم اومد که اون رو هم پر کردم و فرستادم. اصولا الان باید ایمیلی حاوی شماره تقاضانامه بیاد و مدارک رو بخواد. درسته؟؟ الان حدود 10 روزه که منتظرم اما چنین ایمیلی به من نیومده. آیا من اشتباه مراحل رو متوجه شدم یا باید از زاب مستقیما پیگیری کنم؟؟ ممنونم

درود دوست من
اطلاعی از جزئیات این طرح ندارم.جزئیات را از خودشان بپرسید.پیروز باشید

Hamid پنج‌شنبه 14 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 18:22

حتما لازمه که زبان آلمانی بدونیم یا در حد مکالمه باشه کافیه؟
میشه اونجا رفت کالج و از ایران بدون تسلط کامل به المانی مهاجرت از این طریق کرد؟
یعنی منظورم اینه که تسلطمون در حد مکالمه باشه و بیایم اونجا و بریم کالج زبان
مرسی

درود دوست من
لطفا جزئیات را از راه سایت مرجع پیگیری کنید.پیروز باشید

[ بدون نام ] یکشنبه 17 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 10:02

سلام می خواستم بدونم وقی میریم سفارت حتما باید آلمانی هم بلد باشیم.

امیر یکشنبه 17 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 11:08

سلام دوستان عزیز من چون خودم اقدام کرده ام ُ مشاهده کردم دوستان چند تا سوال پرسیده اند که چون پاسخش را می دانم برایتان می نویسم:
۱-سولماز عزیز پرسیده که پول را به حساب ZAB چگونه واریز کند؟باید بگویم بعد از اینکه مدارک درخواست شده را از طریق پست برایشان ارسال کردی و در بررسی های اولیه تایید شد، با شما تماس می گیرند و شماره حساب اعلام می کنند و در مورد من با دوستم در آلمان مکاتبه کردند و وی پول را به حسابشان واریز کرد و ایمیل تاییدیه واریز را برایم فرستادند.
2-دوست عزیز گلی هم در مورد سوالت باید بگویم ، که بعد از این که فرم دوم را پرکردی یک پرینت می گیری و امضا می کنی و با سایر مدارک بوسیله پست برایشان ارسال می کنی و نیازی به درخواست آنها نیست.آنها هم بعد از دریافت مدارک برایت حتما" ایمیل تایید دریافت مدارک را ارسال می کنند.

سپاس فراوان از پاسخگویی شما امیر عزیز

مژگان شنبه 14 دی‌ماه سال 1392 ساعت 10:46

مرسی از اطلاعاتتون.
امیر جان حالا که شما این مراحل رو رفتی می شه ایمیلتو بذاری که چند تا سوال ازت بپرسم یا به من ایمیل بزنی
jamsahar@hotmail.com

خیلی ممنون از لطفت

ندا یکشنبه 15 دی‌ماه سال 1392 ساعت 10:59

سلام من تازه با سایتتون آشنا شدم میخواستم بدونم من ب داشتن شرایط زیر میتونم در آلمان کار پیدا کنم و ادامه تحصیلم بدم شرایطش چیه وچقدر طول میکشه تا کار مناسب پیدا کنم .متشکرم
کارشناس ارشد مهندسی شیمی گرایش بیوتکنولوژی
متاهل
متولد1365

درود ندا جان
برای کار پیدا کردن در آلمان دانستن زبان آلمانی ضرروی ست.پس از آن نیاز به داشتن مدرک تحصیلی مناسب دارید و سپس باید شانس خودتان را در کاریابی بیازمایید.مدت زمان لازم بستگی به تلاش خودتان دارد

سعیده یکشنبه 15 دی‌ماه سال 1392 ساعت 23:34

خیلی ممنون

Zeinab دوشنبه 16 دی‌ماه سال 1392 ساعت 14:04

Salam.
Man Khodam Deutschpass Daram vali shoharam madare yek sal mishe omade va man ye Dokhtar Daram Ke 10 rozeshe
Chilar Konam Ke shoharam ham aufenthalt beshe?

محمد جمعه 20 دی‌ماه سال 1392 ساعت 08:33

سلام
جناب اگه می تونید راهنمایی کنید سوال خیلیها اینه؟
۱/ ارائه مدرک زبان لازمه یا فقط جهت اقامت دائم لازمه، و اگر از همین ابتدا لازمه کی و کجا باید ارائه داد ،تو سفارت،..
۲/ ما ۱۰۰ یورو را چطوری باید واریز کنیم ایا کسی یا موسسه ای هست کمک کنه؟
ممنون از راهنمایی شما

درود محمد جان
اطلاعات بیشتر را از داخل سایت مرجع یا از راه ارسال ایمیل به خود آنها بدست آورید.این مطلب تنها برای یک اطلاع رسانی عمومی در وبلاگ درج شده است

کامی شنبه 21 دی‌ماه سال 1392 ساعت 00:37

خیلییییییییییی ممنون ...

مجید شنبه 28 دی‌ماه سال 1392 ساعت 08:41

سلام واقعا دستتون درد نکنه مطالب کامل و دقیق بود
دقیقا دنبال همچین مطالبی میگشتم که کمک کنه. راهی معرفی کنه
مرسی از زحماتتون

ali جمعه 4 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 08:00

با سلام .می خواستم بدونم آیا کارت مربیگری که اینجا گرفتیم اونجا قبول دارن؟من لیسانس تربیت بدنی هستم.و کارت ها همشون از طرف فدراسیون مهر شده

درود دوست من
اطلاعی ندارم

سعید سه‌شنبه 8 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 21:50

salam
kar bara reshte mohandesi shimihast?
bande karshenasi arshad mohandesi shimi o 8 sal sabeghe kar mortabet daram.
mamnun misham

درود
از لینکهای داخل همین مطلب استفاده کنید.بنده اطلاعات دیگری ندارم

فریاد شنبه 12 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 12:37

امیر کجااااااییییییییی؟
میشه به ما کمک کنی؟
من فرم الکترونیکی زاب رو پر کردم همون که تیک بلو کارد زدم و فایلش رو برام ارسال کردن اما هیچ فرم درخواستی نفرستادن که من امضا کنم و با مدارک ارسال کنم :-(
کسی میدونه من چی کار کنم!!! ایمیل هم زدم بهشون ولی جوابی دریافت نکردم!

Sajad Azizyan شنبه 12 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 22:26

dorood doste aziz estefade bordam

رضا دوشنبه 14 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 12:49

سلام
فرم ZAB رو می تونیم به زبان انگلیسی پر کنیم؟
منظور از اینکه 50 یورو برای دفعات بعدی باید پرداخت کنیم چیه؟

درود
بله.اطلاعات بیشتری از آنچه درج شد ندارم

saeed چهارشنبه 16 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 10:58

سلام


رشته های انسانی رو تو لیستشون ندیدم برای رشته ارشد زبان انگلیسی نمی شه بلو کارت گرفت؟
ممنون

درود سعید جان
اطلاعات دیگری ندارم.تمامی اطلاعات موجود در همین مطلب درج شده است

مجتبی جمعه 18 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 10:04

با سلام خدمت دوست بزرگوارم

بنده با داشتن بیست و پنج سال سن و مدرک دیپلم آیا میتوانم برای کارهای خدماتی در آلمان امیدورار باشم . لازم به ذکر است که بنده تکنسین شبکه های رایانه ای هستم

درود
دانستن زبان آلمانی خیلی مهم است

mansour دوشنبه 21 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 20:53

سلام
من دارای فوق دیپلم نرم افزار کامپیوتر از دانشگاه دولتی اصفهان و کارشناسی نرم افزار از دانشگاه علمی کاربردی جهاد دانشگاهی اصفهانم حدود 4 ساله که فارغ التحصیل شدم ولی متاسفانه تا حالا بیکار بودم می خواستم بدونم که مدرک و دانشگاه من رو قبول می کنن دوم اینکه در صورت قبولی چقدر باید هزینه کنم که برم المان با تشکر.

درود دوست من
بله.چرا که نه.حتما شانس تان را امتحان کنید.هزینه زندگی و هزینه تحصیل در دانشگاههای سوئد بالاست.بهتر است دستکم برای دانشگاهایی که شهریه ندارند اقدام کنید که فقط خرج زندگی داشته باشید.بسیاری از دانشگاههای نروژ،آلمان،فنلاند،فرانسه و... شهریه ندارند

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد