زیر آسمان سوئد
زیر آسمان سوئد

زیر آسمان سوئد

هشت دانشگاه از سوئد در رده برترین دانشگاههای جهان

خواننده گرامی: این وبلاگ غیرفعال شده است.درصورت تمایل می توانید از مطالب سایت "زیرآسمان نروژ" در اینجا دیدن نمایید.

نظرات 14 + ارسال نظر
امید شنبه 23 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 12:42

سلام
خیلی ممنون از اینکه این وبلاگ را زود زود آپدیت میکنید.
یک سوالی داشتم :
در اکثر open position هایی که برای phd در دانشگاه های سوئد وجود داره ، حقوق دانشجوی دکتری را حدود 420.000 کرون در سال عنوان کردند.
1. آیا از این حقوق هم مالیات کسر میشه !؟ حدودا چند درصد !؟
2. آیا امکان داره برای دانشجویان مستر هم اسکالرشیپ بدن !؟
3. اینطور که من از یکی از پستهای شما خوندم ، خرج و خارج یک زندگی دانشجویی متاهلی حدود 12.000 کرون در ماه میشه ، درسته !؟
4. پس اینجوری خیلی میشه پس انداز کرد ؛ درسته !؟ یا من دارم یک جایی اشتباه میکنم !؟
5. طرز برخورد سوئدی ها با مسلمانان و خانمهای محجبه چطوره !؟ مسخره و اذیت شان میکنند ؟!
6. اگه سوئدی بلد نباشیم ، انگلیسی بلدن عموم مردم !؟ تابلوها و خیابونها انگلیسی هم دارن !!؟
خیلی خیلی ممنون

درود امید جان
1- بله. در حدود 30 تا 33 درصد اما بستگی به شرایط هر فرد دارد.
2- بله. امکانش هست.بسیاری دانشگاهها برای دانشجویان غیراروپایی کمک هزینه های تحصیلی درنظر گرفته اند.باید سایت دانشگاه موردنظرتان را چک کنید.
3- این رقم تقریبی ست اما بله در همین حدود است.
4- پس اندازتان خیلی نخواهد بود اما کافیست.
5- مشکلی در این زمینه وجود ندارد.سوئد کشوری ست که در آن آزادی مذهبی به رسمیت شناخته شده است.
6- بله. سوئد یکی از کشورهایی ست که در آن میزان تسلط عموم مردم به زبان انگلیسی در سطح بسیار بالایی قرار دارد و با دانستن زبان انگلیسی می توانید به تمامی کارهایتان رسیدگی کنید.البته برای کار پیدا کردن در سوئد،دانستن زبان سوئدی خیلی مهم است
پیروز باشید

امید یکشنبه 24 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 11:18

خیلی ممنون که به سوالاتم جواب دادین.
فقط چند تا سوال دیگه :
1. اگه از این 420.000 کرون 30% مالیات کسر بشه ، ماهی حدود 24.000 کرون میمونه. اگه 12.000 کرون مخارج را کم بکنیم ، میشه حدود 12.000 کرون (معادل 2.000 دلار) در هر ماه پس انداز کرد. درسته !!؟ خوب این که کم نیست
2. یا من دارم اشتباه میکنم !؟ به دانشجویان دکتری مگه 420.000 کرون حقوق نمیدن !؟ یا کمتر میدن !؟
3. به نظرتون برای کسی که متاهل است و هر دوتاشون میخان 5-6 سال درسشون را بخونن و بعدش برگردن ایران (نمیخان خارج بمونن) ، کدام کشور مناسب تر است !؟ (از لحاظ آب و هوا ، امنیت ، حقوق و فاند ، امنیت مسلمانها و خانمهای محجبه و ...) !؟ سوئد ، هلند ، آلمان ، سوئیس یا کانادا !!؟
خیلی ممنون

1- بله درست است اما نمی دانم منبع شما برای این حقوق چیست.
2- تصمیم برای مهاجرت بستگی به شرایط هر فرد دارد.بنده نمی توانم نظری برای شما بدهم.پیروز باشید

amir شنبه 30 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 13:51

سلام دوست عزیز یک سوال داشتم متشکر میشم اگه پاسخ دهید
میخواستم بدونم چطر میشه ویزای سوئد را گرفت منظورم ویزای اقامت هستش؟
به طور مثال میشه با ویزای شنگن آمد و بعد از 90 روز درخواست اقامت کرد؟

درود دوست من
خیر.شما بصورت توریستی نمی توانید درخواست اقامت کنید.باید به ایران برگردید و سپس از داخل ایران اقدام کنید.راههای مهاجرت به سوئد راههای ادامه تحصیل/کاری/سرمایه گذاری و ثبت شرکت/ازدواج هستند و برای هر کدام بایستی شرایطش را داشته باشید

amir شنبه 30 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 18:16

به به.به به.عجب وبلاگی.خیلی خوشم اومد که انقدر سریع جواب دادید.این کامل ترین وبلاگ در مورد کشور سوئد است.خدا قوت.
من دانشجوی کاردانی معماری هستم.2ترم دیگه درسم تموم میشه و میخوام برای کارشناسی در کشور سوئد اقدام کنم همچنین به کار در سوئد هم نیاز دارم.باچه ویزایی و چگونه اقدام کنم؟
خیلی ممنون.

درود دوست عزیز
لطفا ابتدا مطالب وبلاگ را مطالعه کنید

amir یکشنبه 31 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 14:25

خیلی ممنون مطالب سایت را گشتم و جواب سوالم را پیدا کردم.خیلی ممنون از وبلاگ خوبتون.موفق باشید

امید چهارشنبه 3 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 18:54

سلام آقای علی.م
خسته نباشید
از اینکه مطالب خوبی در وبلاگهای سوئد و نروژ میذارید تشکر میکنم.
یک سوالی داشتم:
فرض کنید شما از بهترین دانشگاه های سوئد ، نروژ ، سوئیس ، هلند ، آلمان و کانادا پذیرش دکتری با فاند کامل داشته باشید. کدام را انتخاب میکنید !؟ لطفا دلیل انتخاب تان را کامل توضیح بدین.
خیلی ممنون :)

درود امید جان
انتخاب کشور یا دانشگاه یا هر تصمیمی دیگر در زمینه مهاجرت یک انتخاب کاملا شخصی ست و بستگی به پتانسیل،سلیقه و علاقه هر فردی دارد و می تواند از فردی به فرد دیگر بسیار متفاوت باشد.شما بایستی ببینید با توجه به پتانسیل و شرایطی که دارید در کجا و در کدام دانشگاه موفق تر خواهید بود و زندگی برای شما خوشایندتر خواهد بود وگرنه صرف نام یک کشور یا یک دانشگاه نمی تواند ضامن موفقیت یا خوشبختی شما در زندگی باشد.به اهدافتان فکر کنید.شاد و پیروز باشید

امید جمعه 5 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 09:01

خیلی ممنون از توضیحات تان.
البته من قصد مهاجرت ندارم. فقط میخام برم 5-6 سال دکتری و پست داک بخونم و بعدش برگردم ایران. قصدم موندن نیست.
همچنین متاهل هم هستم و مذهبی هم هستیم.(معمولی، نه زیاد)
خانمم هم میخاد برای فوق لیسانس اقدام بکنه.
حالا پیشنهاد شما از بین کشورهای فوق چیه !!؟
خیلی ممنون :)

مهشاد جمعه 5 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 10:59

باسلام و تشکر بابت مطالب مفیدتون
من میخوام برای کار و تحصیل به سوئد برو برای مدت 2سال.
با ویزای کار اقدام کنم بهتره یا با ویزای تحصیل؟یعنی کدوم بهتره.(از نظر زمان اخذ ویزا، هزینه،سختی و راحتی گرفتن و شرایط داخل سوئد)

ویزای دانشجویی دوست عزیز

سپنتا جمعه 1 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 18:25

سلام.وقت بخیر.
من دانشجوی ارشد مهندسی برق دانشگاه آزاد هستم.شنیدم تحصیل در سوئد در مقطع دکتری رایگانه؛آیا واقعیت داره ؟؟
چجوری باید اقدام کرد و از کجا میشه اطلاعات معتبر گرفت ؟؟
دیگه چه کشورهایی این شرایطو دارن؟؟
زبان انگلیسی باید در چه حد باشه؟؟
حتما باید با استاد رشته ی مورد نظر در دانشگاه مورد نظر در تماس بود ؟؟
کلا هیچ اطلاع خاصی در این زمینه ندارم.بسیار ممنون میشم اگه راهنماییم کنید.

درود دوست من
به مطالب بخش تحصیل در سوئد و تحصیل در نروژ در داخل وبلاگ مراجعه کنید.تمامی اطلاعات موجود است

ماندانا جمعه 27 دی‌ماه سال 1392 ساعت 23:07

سلام ممنون از مطالب ارزنده تون میخواستم بدونم آیا برای رشته زبان انگلیسی اگه دکتراشو از یکی از دانشگاههای سوید بگیری کار هست ؟

درود
بله.چرا که نه

حسن چهارشنبه 16 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 11:29

سلام دوست عزیزم من دوروره لیسانس رو در دانشگاه صنعتی امیرکبیر با معدل 19.27 تموم کردم میشه برا دوره مستر دانشگاه kth یا چالمرز تخفیف در هزینه دانشگاه یا کمک هزینه گرفت برا دکترا فاند میدن؟خیلی ممنون

درود حسن عزیز
احتمال گرفتن کمک هزینه های تحصیلی برای تحصیل در مقطع ارشد وجود دارد اما باید از پیش برای آنها اقدام کنید.دانشگاههای نروژ شهریه ندارند.دوره دکترا شغل است و خودش حقوق دارد اما بهتر است ابتدا برای دوره ارشد اقدام کنید و سپس به دکترا فکر کنید

نجمه چهارشنبه 23 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 13:51

درود و خدا قوت
تو سوئد دانشگاهی هست که رشته ادبیات نمایشی و داشته باشه یا اصلن دانشگاه هنر اونجا هست؟؟ همسر من ارشد تئاتر داره می خوام ببینم آیا امکان درخواست برای دکترا در رشته خودش و داره یا نه؟؟؟ در ضمن هردو مقطع تحصیلی و دانشگاه آزاد بودن !
سپاسگزارم

درود
به سایت زیر بروید
www.studyinsweden.se

hadis دوشنبه 26 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 15:42

سلام من پیش دانشکاهیم میخواستم بدونم هزینه دانشگاه در رشته فیزیلوژی تا مقطع دکترا؟مرسی

درود
لطفا به سایت دانشگاه موردنظرتان مراجعه کنید

pedram دوشنبه 20 بهمن‌ماه سال 1393 ساعت 01:02 http://facebook.com/pedram.abed.ny

سپاسگزارم از مدیر وبلاگ که در جهت اگاهی ما که اطلاعات کمی نسبت به قوانین و شرایط موجود داریم ، تلاش میکند . با وجود اینکه هیچ گونه وظیفه ایی برای انجام این کار ندارید اما وقت میگزارید . واقعا از شما سپاسگزارم .
با احترام

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد