[spoiler]

پلاگین

[/spoiler] سوئدی ها در رده چهارم مهارت بر زبان انگلیسی در دنیا - زیر آسمان سوئد
X
تبلیغات
رایتل
سه‌شنبه 21 آذر‌ماه سال 1391 @ 23:03

سوئدی ها در رده چهارم مهارت بر زبان انگلیسی در دنیا


زیر آسمان سوئد:
بر اساس تازه ترین مطالعه تحقیقاتی سازمان بین المللی تحصیلی EF -که به مدت سه سال( از سال 2007 تا سال 2010 میلادی) بر روی بیش از دو میلیون فرد در 44 کشور مختلف دنیا در قالب یک آزمون آنلاین زبان انگلیسی صورت گرفته است،کشورهای نروژ،هلند،دانمارک،سوئد و فنلاند به ترتیب در رده های اول تا پنجم برترین کشورهای دنیا قرار گرفتند که مردم آنها از بالاترین میزان آشنایی و تسلط به زبان انگلیسی در حد "عالیVery High Proficiency برخوردار هستند.

پس از آنها،مردم کشورهای اتریش،بلژیک،آلمان و مالزی در رده های بعدی فهرستی قرار گرفتند که مردم این کشورها از میزان آشنایی و تسلط بر زبان انگلیسی در حد "زیاد" High Proficiency برخوردار هستند.
کشورهای لهستان،سوئیس،هنگ کنگ،کره جنوبی،ژاپن،پرتغال،آرژانتین،فرانسه،مکزیک،جمهوری چک،مجارستان و اسلواکی به ترتیب در طبقه بندی کشورهای با میزان آشنایی و تسلط بر زبان انگلیسی در حد "متوسط" Moderate Proficiency قرار گرفتند.
نتایج این مطالعه همچنین نشان می دهد که میزان مهارت بر زبان انگلیسی در کشورهای کاستاریکا،ایتالیا،اسپانیا،تایوان،عربستان سعودی،گواتمالا،السالوادور،چین،هند،برزیل و روسیه در حد "ضعیف" Low Proficiency و در باقی کشورهای تحت مطالعه در این تحقیق یعنی در کشورهای دومینیکن،اندونزی،پرو،شیلی،اکوادور،ونزوئلا،ویتنام،پاناما،کلمبیا،تایلند،ترکیه و قزاقستان در حد "بسیار ضعیف" Very Low Proficiency می باشد.

لازم بذکر است که کشورهایی در این مطالعه مورد بررسی قرار گرفتند که زبان انگلیسی در آنها "زبان دوم" و یا زبان "غیررسمی" آنها محسوب می شود.

با مشاهده نتایج این مطالعه به چند نکته جالب و مهم می توان پی برد:

* با مقایسه مکان جدولی کشورهای چین و هندوستان متوجه می شویم که اگرچه مردم هندوستان-بعنوان یکی از مستعمره های سابق کشور انگلستان-زبان انگلیسی را بعنوان زبان دوم کشور خود فرا گرفتند و امروزه بسیاری از مردم هندوستان براحتی به این زبان تکلم و کار می کنند ولی پیشرفت کشور چین در زمینه مهارت های زبان انگلیسی با توجه به انتقال قدرت صنایع جهان به این کشور قابل تامل است بطوریکه این کشور در این جدول یک رده بالاتر از هند قرار دارد. طبق آمار منتشر شده توسط سازمان British Council،در سال 2010 میلادی در هندوستان بین 55 تا 350 میلیون نفر به زبان انگلیسی صحبت می کرده اند و این در حالیست که طبق آمار منتشر شده توسط دانشگاه کمبریج انگلستان،این میزان برای کشور چین بین 250 تا 350 میلیون نفر تخمین زده شده است.علت متغیر بودن بازه تعداد افراد به این خاطر است که اندازه گیری تعداد افرادی که به زبان انگلیسی در یک کشور صحبت می کنند به دلیل تنوع تعریف مهارت ها در هر کشور کار بسیار دشواری است.

* شاید وضعیت کشورهای هنگ کنگ و تایوان از نظر خیلی ها که توقع بیشتری از این کشورهای در حال توسعه آسیای شرقی داشتند کمی ناامید کننده باشد ولی باید توجه داشت که توسعه اقتصادی و سرمایه گذاری این کشورها در زمینه تحصیل و آموزش هنوز به اندازه کافی پیشرفت نداشته است.در هنگ کنگ،زبان انگلیسی- بواسطه مستعمره بودن آنها توسط دولت انگلستان در سابق- بعنوان زبان دوم و رسمی کشور توسط 35 درصد از جمعیت این کشور صحبت می شود ولی در کشور تایوان،زبان "ماندارین" تنها زبان اصلی مردم این کشور محسوب می شود و پس از آن زبانهای "تایوانی" و "هاکا" نیز صحبت می شود.

* کشورهای ژاپن و کره جنوبی در رده بندی نتایج این مطالعه در فهرست کشورهای با مهارت متوسط قرار دارند و عمده دلیل آن بخاطر این است که در این کشورها حساسیت خاصی بر روی زبان مادری یعنی زبانهای ژاپنی و کره ای وجود دارد.زبان انگلیسی در این کشورها در سطح مدارس دولتی و خصوصی در کنار زبان مادری تدریس می شود ولی در زندگی روزمره عمده مردم به زبان مادری صحبت می کنند.با این همه بواسطه رشد صنعتی و اقتصادی این کشورها در سطح آسیا و دنیا،مهارت بر زبان انگلیسی در این کشورها در سطح قابل قبولی قرار دارد.

*در سطح آسیا، کشور مالزی دارای بالاترین سطح میزان آشنایی و تسلط به زبان انگلیسی است.اگرچه زبان مادری و اصلی مردم مالزی، زبان "مالایی" محسوب می شود ولی زبان انگلیسی در سطح وسیعی از جامعه و مدارس این کشور(تا سطح دبیرستان و دانشگاه) تکلم و آموزش داده می شود.در کشور مسلمان مالزی،جمعیت زیادی هندی و چینی زندگی می کنند و زبانهای هندی و چینی نیز علاوه بر زبان انگلیسی در این کشور صحبت می شوند.

* در سطح کشورهای آمریکای لاتین،وضعیت مهارت های زبان انگلیسی راضی کننده نیست و عمده دلیل آن بخاطر این است که در بیشتر این کشورها زبان اسپانیایی بعنوان زبان بین المللی و بین قاره ای بخوبی صحبت و فهمیده می شود اما با همه اینها بنظر میرسد تسلط بیشتر بر زبان انگلیسی بتواند به توسعه بین المللی تجارت،سیاست،صنعت گردشگری و ترقی سطح دانشگاههای آن بیفزاید.

* نتایج تحقیقات بخوبی نشان می دهند که میزان مهارت زبان انگلیسی لزوما با سن شروع آموزش زبان انگلیسی در سطح مدارس ابتدایی مرتبط نیست! بطور نمونه بین سالهای 1994 تا 2000 میلادی در هلند و دانمارک،بچه ها از سن 10 تا 12 سالگی شروع به آموزش زبان انگلیسی و گذراندن دروس انگلیسی نمودند در حالیکه در ایتالیا و اسپانیا،این آموزش برای بچه ها از سن 8 تا 11 سالگی آغاز شد اما نتایج نشان می دهد که درحال حاضر کشورهای ایتالیا و اسپانیا از سطح مهارت پائین تری به نسبت کشورهای دانمارک و هلند برخوردار هستند.در واقع،نتایج تحقیق نشان می دهد که سطح مهارت زبان انگلیسی به عوامل دیگری هم بستگی دارد!

برخی از این عوامل اینها هستند:روش و کیفیت آموزش و تحصیل در مدارس،تعداد ساعات آموزش و در معرض بودن دانش آموزان در فضایی که زبان انگلیسی در آنجا صحبت می شود،تعداد برنامه های تلویزیونی با زیرنویس انگلیسی،تعداد سینماهایی که در آن فیلمها با زیرنویس انگلیسی نمایش داده می شوند،دوبله نشدن فیلمها،انتشار روزنامه ها و رسانه های انگلیسی زبان،وجود سایت های خبررسانی به زبان انگلیسی،وجود رشته هایی که به زبان انگلیسی در سطح دانشگاهها تدریس می شود،انتشار کتب،مقالات علمی و آموزشی و مجلات به زبان انگلیسی و...

* نتایج تحقیقات همچنین نشان می دهند که سطح مهارت زبان انگلیسی در یک کشور با سطح درآمد سرانه آن کشور رابطه مستقیم دارد.کشورهای اسکاندیناوی و نوردیک(شمال اروپا) بواسطه ثروت ملی بیشتر و اقتصاد قویتر،سرمایه گذاری بیشتری بر روی افزایش کیفیت بخش آموزش و تحصیل خود نموده اند و امروزه دانشگاههای این مناطق در اروپا از بالاترین استانداردهای آموزشی در دنیا برخوردار هستند و بواسطه وجود کورسها، رشته ها و دوره های انگلیسی زبان در سطح مدارس،کالج ها و دانشگاهها توانسته اند زبان انگلیسی را بعنوان ابزاری قدرتمند در تسهیل شرایط رشد اقتصادی،فرهنگی و اجتماعی خود بکار گیرند.علاوه بر اینها،تسلط بر زبان انگلیسی- بعنوان زبان اول و بین المللی جهان امروز- به توسعه صنعت گردشگری،توسعه صنعت ارتباطات و توسعه روابط بین الملل دولتها و ملتها کمک قابل توجهی می کند.

برای دریافت و مشاهده فایل گزارش کامل این تحقیق به اینجا مراجعه کنید.


پیوند مربوط:

سایت سازمان بین المللی تحصیلی EF


تهیه،تنظیم و نگارش: علی مهدی پور


*درصورتی که قصد لینک این صفحه را دارید،از نوار تولبار بالای صفحه به کل مطلب لینک کنید.لطفا مطالب را بدون ذکر منبع در جایی کپی نکنید.هرکدام از ما با رعایت حقوق نویسنده می توانیم به غنای فرهنگ کپی رایت در ایران کمک کنیم

نظرات (0)
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
نام :
ایمیل :
وب/وبلاگ :
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد

تمام حقوق این وبلاگ و مطالب آن متعلق به زیر آسمان سوئد می باشد