زیر آسمان سوئد
زیر آسمان سوئد

زیر آسمان سوئد

تحصیل در مقطع دکترا در سوئد

خواننده گرامی: این وبلاگ غیرفعال شده است.درصورت تمایل می توانید از مطالب سایت "زیرآسمان نروژ" در اینجا دیدن نمایید.

نظرات 51 + ارسال نظر
مهتاب یکشنبه 18 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 10:42

سلام دوست عزیز

بسیار سپاسگزارم از مطالبتون. راهگشای بسیاری خواهد بود.

یه سوال دارم: برای گرفتن پذیرش در مقطع دکترا از دانشگاههای سوئد ارائه پروپوزال از سوی دانشجو الزامی هست؟

پیشاپیش ممنونم.

درود مهتاب جان
اگر باشد خیلی بهتر است اما الزامی نیست چون برخی موقعیت های دوره دکترا موضوع شان مشخص است و در سایت دانشگاه اعلام می شود.پروپوزال برای مواردی ست که خودتان پیش قدم می شویدو می خواهید یک موقعیت دکترا برای خودتان دست و پا کنید.پیروز باشید

مهتاب دوشنبه 19 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 06:56

سپاس از پاسخ سریع شما.

مهتاب شنبه 31 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 12:09

درود برهموطن خیرخواه،

میشه خواهش کنم عبارت " کارنامه علمی پژوهشی درخشان" رو کمی به حالت "کمی" نزدیک کنید؟ من تلاشم بر این هست که تعداد دانشگاههای هدفم رو کاهش بدم تا در صرف زمان و هزینه برای فرآیند پذیرش صرفه جویی کنم. با توجه به آگاهیتون از سطح دانشگاههای سوئد کارنامه کلی زیر می تونه متناسب باشه؟

دانشگاه تهران
رتبه 1 کارشناسی و ارشد
1 مقالهISI با impact مناسب
1 سخنرانی در دانشگاه ETHzurich
1 سال سابقه پژوهشی در انستیتو پژوهشی در ایران

اگر زمان در اختیار داشتین بسیار سپاسگزار می شم نظرتون رو بدونم.

درود دوست من
شما شرایط خوب و مناسبی برای دریافت پذیرش دارید.حتما اقدام کنید

مهتاب یکشنبه 1 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 06:00

سپاس از زمانی که صرف کردین و راهنماییتون.

دخترک چهارشنبه 5 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 18:53

باسلام خدمت شما. مرسی که اینقد سخاوتمندانه اطلاعاتتونو در اختیار هموطناتون میذارید

راستش من میخوام برای مقطع دکترا اقدام کنم برای یکی از دانشگاههای سوئد
میخواستم بدونم اگه دکترای داخل ایران (دکترای روانشناسی بالین وزارت بهداشت) قبول بشم و بعدش از طرف دانشگاه خارجی پذیرش بگیرم آیا میتونم از تحصیلم تو دکترای وزارت بهداشت انصراف بدم(بدون پرداخت جریمه)؟
سوال دیگه اینکه با توجه به رشته من که تونایی کلامی براش مهم هست نمره زبان تافل و آیلتس باید چند باشه؟ (چون برای آمریکا میدونم باید بالای 8 باشه سوئد چند میخواد؟
نکته سوم اینکه چیزی که خیلی حالمو گرفت این بود که فهمیدم 5سال اقامت تحصیلیم نمیتونه باعث گرفتن اقامت دائم بشه!! چیزی که مثلا تو فنلاند با خوندن 3سال دکتری به راحتی میسره!! مخصوصا که رشته من (روانشناسی بالینی) نیاز به توانایی های گسترده ی زبانی داره! آیا میتونم در عرض 5سال بودن تو محیط به سوئی مسلط بشم؟ آیا ممکنه منو به خاطر غیر سوئدی زبان بودنم و ترسشون از تسلط نداشتن به زبان سوئدی برای کار استخدام نکنن؟؟؟
خواهش میکنم جوابمو بدید میخوام از همین الان با چشمای باز شروع کنم که یه وقت بعدا مجبور نشم دست از پا دراز تر برگردم ایران!

با توجه به شرایطی که دارم اقدام تو سوئد رو مناسب میدونید؟ با این شرایط اقدام برای چه کشورهای دیگه ای رو مناسب تر می دونید؟ (ترجیحا زا کشورهای اسکاندیناوی)

با تشکر بی نهایت از شما

درود دوست من و سپاس از مهر شما
متاسفانه برای پذیرش مستقیم در مقطع دکترا از دانشگاههای سوئد شانس زیادی را برای شما نمی بینم چون رشته شما به گونه ای است که مدرک شما در کشورهای اسکاندیناوی مستقیما مورد قبول واقع نمی شود.در رشتهای فنی و مهندسی کار خیلی راحت تر است اما برای رشته های تجربی بخاطر متفاوت بودن نظام تحصیل شرایط ورود بسیار دشوار است.حتی برای خود سوئدی ها.پیشنهاد می کنم برای دوره های ارشد در نروژ اقدام کنید چون شهریه ندارند و فقط بایستی هزینه زندگی خودتان را متقبل شوید.البته پس از دریافت پذیرش از دانشگاه در زمان اقدام برای ویزا بایستی حساب بانکی نشان دهید.داشتن مدرک زبان آیلتس حداقل 6.5 و یا تافل اینترنتی 79 برای دریافت پذیرش از بیشتر دانشگاههای سوئد و نروژ الزامیست.بهتر است از زبان شروع کنید.در ضمن به دیگر کشورهای مهاجرپذیر از جمله به استرالیا و کانادا هم فکر کنید.ممکن است شرایط در آنجا برای موقعیت شما بهتر باشد اما به هر صورت مدرک زبان نخستین گام است.پیروز باشید

دخترک جمعه 7 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 18:18

با سلام مجدد
مرسی از پاسختون

راستش یه کم حالم گرفته شد چون از تحصیل تو مقطع دکترای کشورای اسکاندیناوی خیلی خوشم میومد. مرسی از روشنگری تون
واقعیتش زورم میاد دوباره برای مقطع ارشد بخونم! آخه قبولی توی ارشد روانشناسی بالینی یع دانشگاه خوب توی ایران واقعا سخته و من خیلی براش تلاش کردم. زبانم بد نیست اگه 6 ماه فشرده کار کنم فکر میکنم آیلتس بالای 6.5 میتونم بگیرم

کانادا و آمریکا رو تحقیق کردم به خاطر اینکه نمره بالایی تو جی آر ای برای روانشناسی میخواد بیخیالش شدم. کلا شرایطشون برای رشته من خیلی سخت تر از اروپاست.استرالیا رو هنوز تحقیق نکردم درباره ش

این کانادا و استرالیا که گفتید منظورتون این بود که واسه مقطع دکترا میتونم اقدام کنم؟
دیگه چه کشورهایی برای ورود مستقیم به دکترا میشناسید که مدرک ارشد ایرانو قبول داشته باشن؟ راستش برادرم تازه رفته آلمان ولی هنوز نتونسته اطلاعات کاملی برام درباره دکترای روانشناسی آلمان پیدا کنه! آیا از سایر کشورای اروپا(آلمان، فرانسه، سوئیس و...)اطلاعی درباره دکترای روانشناسی بالینی دارید؟

بازم مرسی

درود بر شما
شما در هر زمان که مدرک زبانتان را بگیرید می توانید برای تمامی دانشگاههای انگلیسی زبان دنیا اقدام کنید.اکثر دانشگاههای اروپا و آمریکا مدارک دانشگاههای ایران را قبول دارند و مشکلی در این زمینه نیست.مشکل گرفتن پذیرش با توجه به شرایطی ست که دارید.در مورد رشته شما اطلاعات زیادی ندارم اما می دانم که گرفتن پذیرش در رشته شما به دلایلی که گفته شد بسیار سخت تر از سایر رشته هاست.پیشنهاد می کنم کمی بیشتر در گوگل تحقیق کنید.سایتها و وبلاگهای زیادی هستند که می توانند راهگشا باشند.به فروم اپلای ابرود هم سر بزنید.بسیار مفید است
www.applyabroad.org

حمید پنج‌شنبه 12 دی‌ماه سال 1392 ساعت 21:50

با سلام
بنده فوق لیسانس متالورژی (مهندسی مواد) از دانشگاه آزاد اهواز با معدل حدودا 16/5 و احتمالا یک مقاله ISI . آیا شانسی برای اخذ پذیرش برای دانشگاه های سوئد خواهم داشت؟

درود حمید جان
قطعا شانس دارید.چرا نداشته باشید.لطفا مطالب بخش تحصیل در سوئد و نروژ را در وبلاگ خوب بخوانید.پاسخ تان را دریافت می کنید

Omid پنج‌شنبه 19 دی‌ماه سال 1392 ساعت 11:32

با سلام بنده مدرک کارشناسی ارشد علوم تغذیه رو از دانشگاه تهران گرفتم؛الان میخوام برای پذیرش دکترا در سوید اقدام کنم؛با توجه به شناخت شما به نظرتون شانسی برا پذیرش دارم?وضعیت رشته من در سوید از نظر پذیرش چگونه است?با تشکر

درود
بهتر است ابتدا برای دوره ارشد اقدام کنید.شانس بیشتری خواهید داشت

نعمان چهارشنبه 25 دی‌ماه سال 1392 ساعت 15:26 http://noemanrahimi

با سلام من دانشجوی ارشد علوم اقتصادی از دانشگاه مازندران میباشم.
مدرک زبان انگلیسی ندارم. به کدوم کشورها میتونم برم که همزمان هم درس بخونم و هم کار کنم.لطفا منو راهنمایی کنید نیاز مبرم دارم.(ترجیحا کشورهای نزدیکتر).
باتشکر

درود نعمان جان
دانستن یک زبان بین المللی ضرروی ست

ملیسا احمدی دوشنبه 30 دی‌ماه سال 1392 ساعت 02:18

با سلام و تشکر از اینکه اطلاعاتتون رو در اختیار دوستان میذارید
من دارای مدرک ارشد حقوق خصوصی از دانشگاه آزاد دامغان با معدل ۱۸/۲۵ هستم برای تحصیل در مقطع دکتری حقوق نفت و گاز در سوئد یا کشور دیگه چقدر شانس دارم؟ برای پذیرش مدرک ارشد بیشتر ملاک هست یا کارشناسی؟ ممنون میشم راهنماییم کنید

درود ملیساجان
شانس دریافت پذیرش به تلاش و بخت و اقبال خودتان بستگی دارد.مدرک ارشد و سوابق علمی و شغلی بیشتر ملاک است.اطلاعات بیشتر در همین مطلب درج شده است.پیروز باشید

رامین یکشنبه 6 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 15:51

با سلا م خدمت همه عزیزان، من دارای مدرک فوق لیسانس مکانیک تبدیل انرژی از دانشگاه آزاد تهران جنوب هستم معدلم هم هست 16.64 ، دو تا مقاله علمی پژوهشی دارم و یک مقاله isi، در حال حاضر دانشجوی دکتری در دانشگاه گیلان هستم اما می خواهم برای دکتری در دانشگاه سوئد اقدام کنم، چقدر شانس پذیرش دارم؟ در ضمن هز؟ینه رفتن چقدر است؟ یعنی چقدر باید پول با خودم ببرم

درود
شانس پذیرش بستگی به عوامل مختلفی دارد.لطفا این مطلب را خوب بخوانید

رضا جمعه 11 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 00:04

با سلام , بنده دانشجوی کارشناسی ارشد حقوق خصوصی از دانشگاه ازاد هستم ، مقالات بین المللی دارم در حد قابل قبول تسلط کامل به زبان اانگلیسی ایلتس نمره 7 دارم اما بطور کامل نمی دانم در مقطع دکتری حقوق چه رشته هایی در سوید وجود دارد، و ایا وکیل بودن من در ایران به سوید هم تسری پیدا می کنه، و اینکه در چه مواردی به نظر شما باید پروپوزال بدم که جنبه نو داشته باشه

درود
همین مطلب را خوب و به دقت بخوانید.بهتر است برای دوره ارشد در سوئد یا نروژ اقدام کنید و سپس به دکترا فکر کنید.اینجوری شانس بیشتری برای پذیرش خواهید داشت

علیرضا یکشنبه 13 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 16:55

با سلام
بنده دارای لیسانس مکانیک از دانشگاه شریف و فوق لیسانس از دانشگاه علم و صنعت با معدل 15.3 هستم . مقاله هم 2 تا توی کنفرانس های داخلی دارم. میخواستم ببینم شانسم برای گرفتن پذیرش دکتری به چه صورته ضمنا حدود 12 سال هم سابقه کار دارم. ممنون از لطفتون

درود
بله.شانس دارید.حتما امتحان کنید

مرتضی باقری جمعه 18 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 07:41

با سلام
من فوق لیسانس آموزش زبان انگلیسی با معدل 15/95 هز دانشگاه پیام نور دارم.
4 مقاله در ژورنالهای معتبر خارجی چاپ کردم. آیلتس 7/5 و دارای 5 سال سابقه کار در آموزشگاه و 2 سال در دانشگاه آزاد و غیرانتفایی می باشم.
می خواستم بپرسم آیا شانسی برای سوئد یا مخصوصا فنلاند در مقطع دکترا دارم.
با تشکر از راهنمایی شما

درود
بله.چرا که نه.حتما شانس تان را امتحان کنید

somayeh چهارشنبه 23 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 00:46

سلام من فارغ التحصیل کارشناسی ارشد بیوشیمی از دانشگاه تهران...با معدل 18 و البته نداشتن مقاله و سابقه همکاری با یک مرکز تحقیقاتی برای تقویت رزومه...تافل 86 که البته تاریخش جدیدا تمام شده و دوباره باید امتحان بدهم...آیا شانس پذیرش در مقطع دکتری از یک دانشگاه خوب سوئد را دارم؟

درود بر شما
شانس پذیرش که بله اما باید تلاش کنید و خودتان پیگیر باشید.البته بدون داشتن مقاله یا پروپوزال خوب و یا نداشتن یک معرف در سوئد کار سخت می شود اما هرگز ناامید نباشید.پیروز باشید

reza چهارشنبه 23 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 21:41

سلام
دکتری حقوق فقط در دانشگاه استکهلم به زبان سوئدیه یا همه جای سوئد اینجوریه؟
مرسی

درود
در دوره دکترا مشمول یک پروژه تحقیقاتی می شوید.برای انجام این پروژه زبان سوئدی یا انگلیسی یک کدام را باید خوب بدانید

somayeh چهارشنبه 23 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 23:41

چرا پاسخ مرا ندادید

reza پنج‌شنبه 24 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 06:54

باسلام
آیا با این رزومه شانسی دارم؟
معدل ارشد:15.5
1 مقاله ی علمی ترویجی داخلی
2 همایش بین المللی
آیلتس 6.5
میشه در خصوص پذیرش برای دکترای حقوق بیشتر راهنماییم کنید؟

درود
بهتر است برای دوره ارشد اقدام کنید دوست عزیز

لادن شنبه 3 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 18:27

سلام
واقعا ممنون از اطلاعات خوبی که گذاشتین.
من دنبال رشته برنامه ریزی توریسم در دوره دکترا هستم. هر چی بین دانشگاه های سوئد میگردم پیدا نکردم تا حالا!! شما اطلاعی ندارین کدوم دانشگاه سرچ کنم بهتره؟
ارشد همین رشته از دانشگاه تهران با معدل 17.5
مقالات انگلیسی و همایش خارجی و کلا رزومه خوبی از نظر تحقیقی و کاری دارم
آیلتس 6 :(
شانسی هست؟!

درود لادن جان و سپاس از مهرت
لطفا به سایت زیر مراجعه کنید
www.studyinsweden.se
پیشنهاد من به شما ادامه تحصیل در مقطع ارشد یا مستر است
پیروز باشید

آرمان جمعه 9 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 06:06

با سلام
من فارغ التحصیل رشته بیوتکنولوژی گیاهی در مقطع فوق الیسانس از یکی از دانشگاههای دولتی با معدل ١٧.٠٤ هستم. ضمنا معدل لیسانسم هم ١٣.٦٦ در رشته گیاهپزشکی از دانشگاه دولتی است. یک مقاله isi و دو مقاله گنگره ملی داخلی دارم. نمره آیلسم هم ٥.٥ است. آیا با این شرائط شانسی برای گرفتن پذیرش دارم؟ ممنونم.

درود آرمان جان
بله.چرا که نه! فقط نمره زبانتان کم است.بایستی دستکم 6 بگیرید.بهتر است برای دوره ارشد اقدام کنید چون گرفتن پذیرش در دوره دکترا با توجه به شرایط شما سخت است

وحید دوشنبه 19 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 18:32

سلام
خسته نباشید تشکر از زحمتاتون....
میخواستم بدونم با این رزومه احتمال گرفتن پذیرش در دانشگاههای معتبر سوئد برای مقطع دکترا چقدر هست؟

رشته ی شیمی
معدل لیسانس 16.5
معدل فوق 16
دو مقاله ی isi
مدال برنز المپیاد شیمی دانشجویی
دارای طرح پژوهشی
تافل 100

میانگینی از اسکلار شیپ ماهیانه یا سالیانه در این دانشگاهها تقریبا چه قدر هست ؟ یا اگر لینکی از جداول اسکلارشیپ دانشگاههای سوئد سراغ دارید معرفی کنید .... خیلی ممنون.
با تشکر از زحمات شما

درود دوست عزیز
در همین مطلب کامل توضیح داده شده است.شانس دریافت پذیرش به تلاش و پشتکار خودتان و نظر نهایی استاد راهنمای موردنظرتان بستگی دارد.معدل بالا و داشتن مقاله و داشتن پروپوزال خوب به این روند کمک زیادی می کنند اما تضمین کننده نیستند.پیروز باشید

Arvin دوشنبه 4 فروردین‌ماه سال 1393 ساعت 21:21

با سلام.
ممنونم از مطالب مفید و راهنماییهاتون.
من رشتم عمران سازه هست،ولی در مطالبی که در سایت قرار دادید و سایت دانشگاههایی که گذاشتید هیچ چیزی در باره این رشته پیدا نکردم. می خواستم بدونم که رشته عمران (با داشتن رزومه و مقاله و ...) شانسی برای پذیرش دکتری داره؟ یا اینکه اگه عمران شانسی نداره ،میشه در رشته های نزدیک به عمران مثل زمین شناسی یا مشابه این ،پذیرش گرفت؟

درود دوست من
متاسفانه برای این رشته خیلی فرصت خوبی برای پذیرش در دانشگاههای سوئد وجود ندارد.کشورهای دیگر را جستجو کنید

فهیمه جمعه 8 فروردین‌ماه سال 1393 ساعت 15:29

سلام و یک دنیا تشکر از وقت و اطلاعاتی که در اختیارمون میگذارید.
من دانشجوی ترم 3 کارشناسی ارشد دانشگاه تهران هستم
رشته ام مدیریت جهانگردی و بازاریابی بین الملل .
معدلم تا الان حدود 19 هست.
2تا مقاله کنفرانسی دارم(یکی برای یونان -آتن و یکی هم ترکیه)
از موضوع پایان نامه ام هم 1 مقاله علمی پژوهشی در حال چاپ دارم و 1 مقاله دیگه در این زمینه هم دارم مینویسم.
نمره تافل آی بی تی : 101
البته با توجه به فرصتی که دارم احتمالش هست که بتونم مقاله دیگه ای هم بنویسم
آیا شانسی برای گرفتن پذیرش دارم؟( TA یا RA یا هر فاند دیگه ای)

درود و سپاس از مهرتان
بله.شانس دارید.شانس گرفتن پذیرش به عوامل مختلفی بستگی دارد و تنها یک عامل موثر نیست.مجموعه عوامل موثر هستند.نمره مدرک زبان تان را تقویت کنید

مهران ۶۴ پنج‌شنبه 21 فروردین‌ماه سال 1393 ساعت 11:04

با عرض سلام و خسته نباشید.
ببخشید میخواستم بدونم من می تونم برای پذیرش دکتری رشته روابط بین الملل و یا دیگر گرایشهای علوم سیاسی در سوئد اقدام کنم؟ شرایط بنده:

ارشد دانشگاه ازاد با معدل ۶۱/۱۶در رشته مطالعات منطقه ای خاورمیانه

دارای دو مقاله isi

دو سال سابقه تدریس در دانشگاه جامع علمی کاربردی در شهرستان

زبان در حد متوسط و سعی برای کسب مدرک زبان تا پایان تابستان

با تشکر.

درود
با داشتن مدرک زبان انگلیسی برای دوره ارشد اقدام کنید

tara یکشنبه 24 فروردین‌ماه سال 1393 ساعت 19:51

سلام
خیلی خیلی ممنون از اطلاعاتی که در اختیارمون قرار دادین.
من 24 سالمه، ارشد گرافیک هستم با معدل 19. می خواستم برای دکترای fine art اقدام کنم( بدون گذراندن یک مستر دیگه).حد اکثر تا پایان تابستان امتحان آیلتس می دم. چون سطح زبانم خوبه احتمال زیاد می تونم نمره 7 رو بیارم. و 2 تا مقاله isi هم دارم. به نظرتون می تونم برای phd پذیرش بگیرم؟
اگر بخوام برای ژانویه 2015 درسمو شروع کنم چه زمانی باید با دانشگاه ها و اساتید مکاتبه را شروع کنم ؟
و یک سوال دیگه اینکه ویزایی که به همسرم به عنوان همراه من داده میشه آیا اجازه کار هم شاملش میشه؟
از وقتی که برای جواب دادن به سوالای ما اختصاص می دین واقعاً ممنونم.خسته نباشید

درود تارا جان
بهرت است ابتدا برای دوره های ارشد اقدام کنید.مدرک زبان و مدرک تحصیلی و ریزنمرات مورد نیاز است.اجازه کار 20 ساعت در هفته دارید.زمان اقدام برای دوره ارشد در سایت هر دانشگاهی موجود است اما برای دوره دکترا زمان خاصی وجود ندارد.لطفا مطلب مربوط به دوره دکترا را در وبلاگ خوب بخوانید

مریم دوشنبه 25 فروردین‌ماه سال 1393 ساعت 22:09

با سلام و خسته نباشید
من کارشناسی ارشد آمار دارم.
معدل 18.09
3مقاله آی اس ای که یکیش چاپ شده و دو تای دیگه در حال داوری است
1 مقاله داخلی
1 کنفرانس
دو سوال دارم:
1-آیا برای رشته من که آمار هست شرایط در سوئد مناسب است برای مقطع دکتری؟
2- برای رشته آمار زیستی چطور؟

با تشکر فراوان

درود
اطلاعی از رشته های مختلف ندارم.خودتان باید در دانشگاهها جستجو کنید.
www.studyinsweden.se

مریم سه‌شنبه 26 فروردین‌ماه سال 1393 ساعت 13:35

با سلام مجدد. از راهنماییتان کمال تشکر را دارم.
با دیدن این سایت، سوالی برایم مطرح شد... در قسمتی از آن تاریخ ددلاین ثبت نام برای لیسانس و کارشناسی ارشد ترم پاییز و بهار 2014 و 2015 اعلام شده بود.
من شنیده بودم که دانشگاه های اسکاندیناوی برای گرفتن دانشجو برای دکتری در زمان مشخصی پوزیشن ها رو اعلام میکنن که موسسات اعزام دانشجو با چک کردن آن موارد ، دانشگاه متناسب را به مشتری معرفی میکنند . آیا شما چنین چیزی را شنیده اید و در خصوص آن اطلاعی دارید؟

با تشمر فرراوان

درود مریم جان
زمان مشخصی وجود ندارد.بایستی سایت دانشگاه مورد نظرتان را در بخش vacancies مرتب چک کنید

الهه سه‌شنبه 2 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 07:49

با سلام و خسته نباشید و تشکر از اطلاعات جامعی که در اختیار علاقمندان میگذارید.
من فارغ التحصیل رشته مهندسی منابع طبیعی و گرایش مرتعداری در مقطع کارشتاسی ارشد از دانشگاه تهران هستم.
میخاستم ببینم در این رشته میتونم واسه مقطع دکتر ی اقدام کنم یا خیر

درود
احتمال ضعیفی وجود دارد

باران جمعه 5 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 12:26

با سلام من مدرک کارشناسی ارشد رشته مهندسی اقتصاد کشاورزی از دانشگاه آزاد دارم .معدلم 18/27 . در حال حاضر مشغول گرفتن مدرک زبانم هستم و احتمالا نمره خوبی بیارم . اما متاسفانه کارنامه پژوهشی خوب و یا مقالات خوبی ندارم ، شانسی برای تحصیل در دوره دکترا هست ؟

درود
بهتر است ابتدا برای دوره های ارشد اقدام کنید

امیر چهارشنبه 10 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 19:42

من دارای 45 سال سن و پارسال مدرک ارشد از دانشگاه علم و صنعت در رشته MBA گرایش اجرایی با معدل 16/5 البته بصورت الکترونیکی - دارای حداقل 10 جلد تالیف و ترجمه کتاب به فارسی و حضو در چند کنفرانس خارجی - با 20 سال سابقه کار - آیا شانسی در پذیرش دکتری دارم - البته می خواهم یک ترم زبان انگلیسی در یک دانشگاه در سوئد بخونم -

درود
بهتر است ابتدا برای دوره ارشد اقدام کنید. پذیرش دکترا با شرایط شما کمی سخت است

m پنج‌شنبه 11 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 13:22

سلام
می خواستم بدونم اینکه برای ارشد, مهندسی نفت دانشگاه صنعت نفت اهواز بخونم از نظر گرفتن پذیرش خیلی تفاوت وجود داره تا اینکه دردانشگاه امیر کبیر بخونم؟ یا نه بیهوده وقت رو تلف نکنم و برم اهواز؟
ممنون میشم پاسخ بدید.

درود
خیلی تفاوتی از نظر دادن پذیرش تحصیلی وجود ندارد. معدل و ریزنمرات و نمره زبان مهمتر هستند

امیر پنج‌شنبه 11 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 16:39

با سلام
ایا رشته مهندسی نفت و گاز برای دکتری در سوئد پذیرش دارند؟
اگر دارند کدام دانشگاه ها؟
ممنون از زحمات شما

درود
بله اما به هر حال بایستی سایت دانشگاه موردنظرتان را جستجو کنید و شرایط را احراز کنید
www.studyiinsweden.se

علی جمعه 12 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 05:25

سلام. ممنون از مطالبتون.یک سال دیگه ارشدم تو رشته ی مهندسی صنایع تموم میشه. علاقم به کنترل کیفیت و مدیریت مهندسیه. اولا آیا از الان دنبال مکاتبه باشم برای دکترا ؟کدوم دانشگاه؟به نظرتون حتما باید مقاله آی اس آی داشته باشیم؟ شایعه شده سوئد قراره شهریه بگیره.آیا صحت داره؟ آیا به دانشجوهای دکترای ایرانی هم حقوق ماهیانه میدن؟و آیاهای دیگه که دیگه اذیتتون نمیکنم. اگه زحمتتون نیست جوابه سوالارو ایمیل کنین برام.ممنون

درود
بهتر است ابتدا برای دوره های ارشد در کشور نروژ که دانشگاههایش شهریه تحصیلی ندارند اقدام کنید. البته مخارج زندگی بر عهده خودتان است. دانشگاههای سوئد از سال 2011 میلادی برای دانشجویان غیراروپایی شهریه دار شده اند. لطفا مطلب بخش تحصیل در نروژ را در وبلاگ خوب بخوانید

علی چهارشنبه 17 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 01:10

ممنون که پاسخ دادین. البته من برای دکتری پرسیدم نه ارشد. بعدشم اون مطالبی که درباره مقطع دکتری نروژ تو وبلاگتون گذاشتین مربوط به سه ساله پیشه.من شنیدم نروژ هم از ساله دیگه برای دکتری شهریه دریافت می کنن.آیا صحت داره؟ در ضمن ممنون میشم دانشگاه هایی که رشته های مربوط به مهندسی صنایع یا مهندسی کیفیت و مدریت مهندسی رو داره نروژ و نحوه پذیرشش معرفی کنین

درود
دوره دکترا شغل محسوب می شود و خودش حقوق ماهیانه دارد
مطالب بخش تحصیل در سوئد و نروژ را خوب بخوانید.تمامی اطلاعات برای پیدا کردن دانشگاه و رشته داده شده است

عاطفه عباسپور پنج‌شنبه 18 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 12:44

سلام. خیییییلی ممنون از دلسوزیتان. من دانشجوی حقوق بین الملل در مقطع ارشد هستم، سوالم اینه، کدام کشورها تو رشته من تو دکترا شهریه نداره،وبتونم بعد ازاتمام درسم اقامت بگیرم؟؟؟ راستی معدلم 19 و فعال درزمینه نوشتن مقاله هستم. وفقط به زبان انگلیسی تسلط دارم. لطفا راهنماییم کنید

درود
در همین مطلب توضیح داده شده است.شما بهتر است برای دوره ارشد یا لیسانس اقدام کنید تا راحت تر پذیرش شوید.مطالب بخش تحصیل در سوئد را خوب بخوانید

مرتضی سه‌شنبه 23 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 09:32

دورود فراوان بر شما

مهدی دوشنبه 29 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 21:57

با سلام خدمت دوست خوبم.
من ارشد تربیت بدنی با معدل 17 دارم میخاستم ببینم برای ادامه تحصیل در خارج از کشور برای دکترا کجا اقدام نم بهتره؟
5 تا مقاله چاپ شده در مجلات خارجی دارم که 3تاش isi هستش.
دارم میخونم که تو ازمون تافل شرکت کنم.
آیا شانسی دارم یا نه؟
اگه یشه بیشتر راهنماییم کنید
ممنونم

درود مهدی جان
اطلاعی ندارم.هر اطلاعاتی بود در همین مطلب به اشتراک گذاشتم

یزدانی چهارشنبه 31 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 11:39

با سلام و تشکر از راهنماییهای شما
بنده دکترای مدیریت آموزشی رو از دانشگاه آزاد دارم البته لیسانس و فوق لیسانسم دانشگاه سراسری بوده. چند سوال خدمتتون داشتم ممنون میشم اگه راهنمایی کنید:
1. شرایط پست دکترا در سوئد یا فرصت مطالعاتی به چه صورت است؟ آیا دانشگاههای اونجا ما رو قبول می کنند. آیا جقوقی هم در نظر میگرند؟
2. مدرک زبان لازم داریم یا نه بنده 3 تافل داخلی دارم اما تافل بین المللی نه؟
3. رشته بنده هم مدیریت آموزشی بوده و تز دکتری هم روی آموزشی کارآفرینی کار کردم که موضوع داغ جهانی است کدام دانشگاه ها احتمالا در این حوزه ها کار می کنند؟
اگر هم موارد اضافی که شما لازم میدونین من نپرسیدم ممنون میشم که توضیح بدید .
با تشکر فراوان

درود دوست گرامی
تمامی اطلاعاتی که در اختیار داشتم را در همین مطلب با شما به اشتراک گذاشتم

f.p شنبه 3 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 11:47

سلام خسته نباشی من ارشد فیزیک پلاسما از دانشگاه خوارزمی با معدل 17 دارم و کارشناسی هم از دانشگاه دامغان با معدل 17/50 و کارشناسی هم در 6 ترم گرفتم و زبان هم ایلتس 6/5 دارم مقاله دارم کار میکنم ولی هنوز نتیجه نگرفتم به نظرتون بدون مقاله شانسی دارم برای دکترا پذیرش بگیرم

درود
بله. حتما می توانید اقدام کنید.البته به هر حال باید نظر مثبت استاد راهنمایتان را در دپارتمان مربوطه جلب کنید.البته بهتر است پروپوزال یا یک طرح تحقیقاتی مشخص از خودتان ارائه بدهید در صورتی که مقاله ای ندارید

MR دوشنبه 5 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 16:22

با سلام عرض خسته نباشید و با تشکر از زحمات فراوانی که در این وبلاگ کشیده میشود
من دانشجوی ارشد آزاد برق قدرت می باشم و تا آخر سال درسم تموم خواهد شد دو سال سابقه کار در زمینه نفت و گازی دارم (عسلویه) وهنوز درحال کار می باشم وتا اونجایی که خودتون بهتر میدونید صنعت مربوط به پالایشگاه(نفت و گاز) یکی از بزرگترین صنعت ها به حساب می اید میخواستم بدونم:
برای پذیرش در مقطع دکتری پذیرش دانشجو دارای این سابقه کاری نفت و گاز در ایران در کشورهای اسکاندیناوی تحریم نمی باشد؟
آیا بهتر است همچین سابقه کاری و رو کنم یا اصلا چیزی در رزومه خوددر خصوص این سابقه ننویسم؟
واقعا آدم نمیدونه باید چکار کنه از یک طرف سابقه خوبی برای پذیرش می باشد و از طرف دیگر امکان تحریم بودن می باشد با تشکر

درود دوست من
برای پذیرش اقدام کنید.چه تحصیلی و چه کاری.مطالب بخش کار در نروژ را در داخل وبلاگ مطالعه کنید.به اخبار و حواشی توجه نکنید.کار خودتان را پیش ببرید و امیدوار باشید.قطعا با پشتکار و تلاش موفق خواهید شد

MR سه‌شنبه 6 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 20:18

با تشکر از شما که اعتماد به نفس می دهید واز عوامل موفقیت دوستان می باشید

درود و سپاس از مهرتان

زیبا جمعه 9 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 14:26

سلام
ببخشین دوتا سوال داشتم:
مرخصی زایمان به دانشجوهای خارجی هم تعلق میگیره و یا اگه برا فرصت مطالعاتی اومده باشن هم میشه مرخصی گرفت؟
و اینکه اگه زن یا شوهر دانشجوی ارشد باشن چی؟ باز مرخصی دارن یا چون شغل حساب نمیشه ندارن؟؟
ممنونم

درود
اطلاعی ندارم.بهتر است این مطلب را پس از گرفتن پذیرش و مشخص شدن تکلیف ویزایتان از سوپروایزرتان بپرسید

متین جمعه 9 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 14:29

سلام.
من میخوام برا دکترا سوئد یا فنلاند اقدام کنم
خواستم بدونم اگه پذیرش بگیرم شوهرم هم از همون اول بهش ویزا میدن که با هم وارد سوئد شیم؟ فنلاند چطور؟
و بطور متوسط ویزای سوئد چند ماه طول میکشه که بدن؟
ممنونم

درود
ابتدا بایستی تکلیف ویزای شما مشخص شود سپس می توانید برای خانواده اقدام کنید.مدت رسیدگی معمولا دو تا سه ماه است اما در مواردی ممکن است بیشتر هم بشود

آرمان شنبه 10 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 14:26

سلام
سؤال من در مورد حقوقی است که دانشگاههای سوئدی به دانشجویان دکترا میده.
من به اساتید مکاتبه کرده ام ولی یا به أیمیلم پاسخ ندادند یا گفتن بودجه ندارند. اگر من مدارکم را آماده کنم و در ددلاین مشخص شده برای دانشگاه بفرستم برای گرفتن پذیرش و اگر دانشگاه برای مقطع دکترا به من پذیرش بدهد آیا آن حقوقی که به دانشجویان دکترا میدهند به من تعلق میگیرد؟ پس از چه مدت دانشگاه این حقوق را میدهد؟ممنون.

درود آرمان جان
شما ابتدا پذیرش بگیرید سپس به شرایط حقوقی فکر کنید.مهم این است که از استادی پذیرش بگیرید.پس از آن شرایط حقوقی قابل حل است

امیر پنج‌شنبه 15 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 07:17

سلام و خسته نباشید
من در حال حاضر دانشجوی مکانیک دانشگاه صنعتی اصفهانم.
معدلم در کارشناسی و ارشد بالای 17 هست و مقاله هام همه داخلی هستن ولی 2 تا ISI هم submit کردم.

استادی رو پیدا کردم در سوئد که کارش شبیه کار منه منتها رشته اون نزدیک به رشته ریاضیات هست. این مشکلی رو برای فرایند پذیرش ایجاد نمیکنه؟

ممنون

درود امیرجان
باید با استادتان مکاتبه کنید

سینا یکشنبه 18 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 07:32

سلام من 32 سالمه لیسانس فوق لیسانس و دکتری جغرافیای انسانی هستم 15 مقاله علمی پژوهشی دارم سابقه 7 سال تحصیل در دانشگاههای ایران و کارشناس شرکت در طرحهای شهزی ئ روستایی حداقل 30 پروژه هستم داری مدرک بین المللی برنامه ریزی استراتژیک برنامه ریزی منطقه ای هستم و ....ایا برای پذیرش در مقطع فوق دکتری جایی هست منو معرفی کنید و یا می تونم تو مقطع دکتری در یکی از گرایشهای جغرافیا ادامه تحصیل بدم لطفا راهنمایم کنید با سپاس

درود سیناجان
در همین مطلب کامل توضیح داده شده است

آرمان شنبه 24 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 07:52

سلام
این عبارت را در یک موقعیت دکترا پیدا کردم یعنی چی؟ one copy of dissertation of masters or ungraduate

رونوشتی از مدرک دکترا/کارشناسی ارشد یا کارشناسی

نرگس شنبه 24 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 14:29

سلام
24 سالمه متاهلم و شهریور 93 مدرک کارشناسی ارشدم رو از دانشگاه آزاد (رشته مدیریت بازرگانی) با معدل 19 می گیرم.
قصد دارم برای ادامه تحصیل به خارج از کشور برم میشه لطفا راهنمایی های لازم برای ادامه تحصیل در خارج از کشور و از هزینه های واجبی که برای پذیرش و اقامت گرفتن لازمه اطلاعاتی بهم بدید.

با تشکر فراوان

درود نرگس جان
مطالب بخش تحصیل در نروژ و کار در نروژ را در وبلاگ زیرآسمان نروژ خوب بخوانید

اسحاق چهارشنبه 28 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 07:36

سلام و تشکر از راهنمایی هاتون
من لیسانس و فوق رو از دانشگاه آزاد گرفتم.رشته معماری.معدل 16.میتونم امیدوار باشم؟

درود
بله.دانشگاه سراسری یا آزاد یا پیام نور و غیره خیلی مهم نیست.مهم این است که معدل،ریزنمرات و نمره زبانتان خوب باشد

قادر یکشنبه 4 آبان‌ماه سال 1393 ساعت 00:53 http://kalakavy1373

واقعا عالی بود

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد